CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Graduation tickers
LilySlim Weight loss tickers

Wednesday 21 December 2011

::: RumAh @ MeSsY :::

Assalamulaikum wbt~!

nape dgn tajuk d-atas???
pe yg peliknye kan kalau after kenduri kendara
mmg cmtulah keadaannya!ngeeeee :D

ape pOn x sempat nk kemas
belah sane kain sebakul besar x lipat
belah belakang kain 1 bakul x basuh lg
kat dapur pinggan mangkuk periuk x hbs simpan dlm kabinet
tikar pOn xhbs balut dgn plastik (tersadai lg kt tgkt atas!)
air minum pOn xmasak! (ahh baru aku pasan pg td air dah hbs,grrr~)
ehehehehehe~

semua tu aku x sempat nk buat!
adik2 aku bukan nk tOLOng!cesssss~!
bile kene suh baru terhegeh2 nk buat
SOLAT pOn nk kene ingtkan (mak aku awal2 dah pesan) adOiyaiii!

Ouh....fyi, mak ayah aku xdak minggu ni
pg MIRI (ayah aku kursus) pastu trus jenjalan ke BRUNEI
tu pasal sume keje aku kene buat sensOrang (tulaa masa mak adO kO buat xtaO =P)

lepas kenduri haritu pe yg aku dah kemas

1) KEMAS n MOP umah....segala perabOt d susun kpd keadaan yg asal
 (atas bantuan sedara mara gak nih ,tQ~!)
2) bahagian DAPUR kemas lekLOk, even still ade lg x teraturnya...tp sLOwly aku buat
3) BASUH GARAJ depan (mak aku pesan be4 die pg) dah setel!emm tp xsurelaa bersih yg cm mak aku nk ke x!eheee ^_^

pe yg aku wajib buat EVERYDAY. IT'S A MUST!(time mak aku xdelaa, ngeh3)

1) MASAK!huhuhuhuhu.....time mak aku ade, nan adOlah aku nk masak2 Okeh.MALAS!mwahahaha!!!sb mak aku masak lg sOdap :D
2) pOkOk2 mak aku mesti siram tetiap hari (xkesahla mlm ke siang ke...tp aku prefer mlm cOz siang aku kOje.xde sempatnye aku nk main2 air)
3) bagi makan IKAN2 ayah aku bela...aku xsuka jugak nk layan ikan2 tuh, tp aku mest kene bertimbang rase sikit.kesian die, dahlaaa tuannya xdO :)

pe yg aku x dpt buat (ade jugak!) time mak ayah aku xdO

1) hantar adik2 TUISYEN...mmg aku x sempat!abg aku lak balik lmbt jgak salunye..
sO mmg xde sape nk hntr (tp mak aku dah pesan kalau xdpt xpelaa :D)
2) cuci TOILET...aduhhh balik keje dah buat mcm2 xlaratlaa nk trtOnggek2 basuh tOiLet.
sengal2 betis ni x hilang lg jenjalan berdiri jek mase kenduri =P
3) gantung / simpan baju2 @ tudung2 yg dah berlipat kat tmpt yg sepatOtnya...eheeee aku letak jek dlm lemari cmtu.sebOk!

haaa tu dia...baru mak ayah aku xde LIMA hari
baru kO taO tinggi rendah langit tuh!
n bukan selamanya bergantung dgn mak ayah jek.kene ingt tuh!
hukhukhuk~!
aku dah buat sehabis baik dah.
cuba tnjuk cOntOh yg baik dgn adik2 (untungkan sape jd adik2 aku.mwahahahahah~! =P)
tu pOn kdg2 mntk tLOng pOn lmbt jek buatnye,haih!
sabO jelaaaa....


apakatahati : esk mLm mak ayah aku balik.yay~! ^_^



0 :::pengOmel bertuah::::

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...