CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Graduation tickers
LilySlim Weight loss tickers

Tuesday 6 December 2011

::: nOveL @ Ombak riNDu @ mOVie :::

Assalamualaikum

entry sebelum ni aku de ckp nk hapdate pasal mOvie Ombak rindu kan kan~
since, ngkOrang pOn da taO cite ni trsgt2lah hOttt nye sampai bley cecah 4 juta dlm mase 4 hari beb!
(sgt teruja kan2~)
tp mmg x d nafikan mase aku p tgk kt SUNWAY hrtu, sgt2la ramai Orgnye
beratur sampai kt depan kedai IRELAND POTATO
(utk sesape yg taO le lOkasi tmpt ni =P)

aku masuk dlm hall je, tmpt duduk mmg dah penuh
smpai seat bwh pOn Org sanggup duduk wehhh (dOngak pOn dOngakla)
sume Org EXCITED (aku rase) + x sabar utk menOntOn mOvie ni

Di bawah ni adalah sinopsis dr nOvel, kire cite sebenO la (huhuhu~)



Filem Ombak Rindu hasil karya novelis Fauziah Ashaari, 
Izzah, gadis yatim piatu yang kematian ibu dan ayah 
akibat kemalangan jalan raya.

 Justeru itu, ayah saudaranya, Taha, mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha cukup tidak senang dengan kehadiran Izzah 
dan menuduh Izzah membawa bala dalam keluarga mereka.

Pada masa sama, Pak Cik Taha banyak berhutang. 
Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual 
Izzah kepada seorang tauke kelab malam.
 Izzah terpaksa mengikut kehendak ayah saudaranya 
walaupun hatinya meronta.

Di situlah dia berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. 
Hariz sanggup 'membeli' Izzah dengan harga yang mahal 
dari tauke kelab itu dan 
mahu membawa dia keluar dari neraka jahanam itu.

Atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah,
 tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.

Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, 
model dan pelakon terkenal akhirnya 
menggugat kebahagiaan Izzah dan Hariz.


bukanlah maksud aku filem ni x betOl@tipu@ape2la
cume bak kata penulis nOvel ni sendiri (Fauziah Ashaari)
byk sgt scene2 yg penting xde n jalan cite pOn cm lain sikit
tp nk buat cemane ye x, kalu dah buat filem mmg bykla yg d short2kan
lainlah kalu episOd, mesti cm best sikit kan2 huhuhu~






utk filem ni pulak sinOpsis lebih kurang cm td cume dlm filem xde plak makcik die bnci kat Izzah
n kucing tu die x jpe kt stesen bas pOn (hariz bg kt die)
n die x dOk kt umh cm kg2 tu, die dOk kOndO (slps flashback dr aku & MII =P)
ahhhhh byk plak aku pnye dan2 (kO bajet cm YUNA kan2~)
huhuhuhu....kalu nk ikut dlm nOvel sebijik sejiban mmg lame wehh cite ni
x cukup 2 jam, hoh!mmg kene buat episOdlaaaaa

tp siyesly, filem ni aku rase mase tgk hrtu cm byk plak scene lawak2
sb pe???? sepanjang mOvie tu penOntOn gelak2 jek
cessss dOrg ni taO ke x ini mOvie sedey...tangkap leleh punyaaa~
(actually, aku pOn ade gelak2 sikit :P)

pestime aku tgk cite xkesahla cite ape sekalipOn (yg sedey2la)
aku x penah ngs wOOO....sgt ssh Okeh!
even drama2 raya yg tgkp leleh tu haaa pOn aku ssh nk kua air mata!!!
tp utk mOvie ni.....scene mase izzah merayu2 dgn hariz n hariz tOlak die cmtu jek (mase kt umh pak dOllah)
sampai die sgp kejar kete hariz utk bgtaO die XBERSALAH, aku mmg nangis wehhh
aku x tipu!mengalir air mata aku!(walawehhhh~)
bg aku scene tu mmg sgt sedih!btOL2 menyentuh perasaan aku =(

Inchik MII plak bley ejek2 aku kan2, sb be4 tu aku eLOk dOk gelak2
tp utk mOvie ni mmg aku akui aku tewas! (cehh pOyO jek ayat kO kan)

kalu ngkOrang blm tgk p laaa tgk, tp jgn byk kOmen cm aku k :P
hrni baru aku phm npe ade Org yg sgp tgk 2 3 kali
sb bg aku (pndpt aku la) cite die x bOring, siyes!
sgt2 besh n menyentuh perasaan :)
tp aku xdelaa nk tgk 2 3 kali kan2, sb breaking dawn pn aku blm tgk lg! =(
*sigh*

okelah2...sampai sini saje entRy aku
panjang plak kO bebel kan!eheeee ^_^

apakatahati : masih trbayang scene yg x sepatutnya d tayang kan~haih! =P




0 :::pengOmel bertuah::::

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...