CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Graduation tickers
LilySlim Weight loss tickers

Tuesday 28 February 2012

::: Ragam Hai Manusia :::

Assalamulaikum!

untuk entry harini aku nk share cite pasal perangai manusia 
yg memacam kerenah ni

kalau d fikiran kOranglah kan, d kalangan Org yg bekerjaya
sape yg kOrang rase lebih berbudi bahasa & ramah mesra???
kalau akulah kan2.....CIKGU

tp entry kali ni bukan nk memuji cikgu (kekeke)
xdela pulak aku ckp cikgu tu jahat kan2
cuma ade perasaan kecil yg terasa sesal
bukan aku jela tp Org di sekeliling

xkesahlah kan kO nk buat kenduri dOa selamat ke aqiqah ke
kawen2 ke tunang2 ke ape2 jela kan2~
kO pasang plak khemah kt depan umh Org pastu XbgtaO
mmg terbaiklah cre hidup kO berjiran kan
yg aku x bley trimenye, umh die kat lOrOng lua sane
tetibe pasang khemah kt lOrong dlm, sbnye ade adik die dOk lOrOng dlm
btol2 lah depan umh aku jek...4 khemah beb!
kalah jumlah khemah time aku tunang last year
2 jek kOt! (wawawawa)


dah lah xbgtaO nk pasang khemah, taO2 dah ade 
Org dtg psang, trpkse lah alihkan kete pulak
ade ke cmtu???MELAYU wehhh...
kalau bangsa lain aku phmlah dOrg xphm BAHASA kOt
wlupun dah dOk kat malaysia terchenta ni (huhu)

jemputan????hurmmm
bukan ajak mulut, tp main masuk2 jek kertas dlm peti pOs
dgn jemputan alamat salah pulak tu

umh aku nO.5 kOt!harap maklum~
cmtu ke nk jemput Org???cmtu ke jiran???cmtu ke MELAYU???
heeeee xdela aku nk mengaku jiran + penah jd 
cikgu tuisyen BM aku lak tuh mase fOrm 3
heeee malu aku!

kO dah taO nk tumpang pasang khemah kat lOrOng umh Org 
(kOt ye pOn ade adik kO dOk lOrOng ni kan2)
pesalahnye kO bgtaO elOk2
tye jiran2 kat lOrOng umh aku ni buleh x 
nk pasang khemah nk buat kenduri
x mungkinlah kitOrang xbg, lgpOn bukan laluan kitOrg saje 
(phm2 sndrilah kan) 
ini jiran2 lOrOng umh aku sume xtaO
siap ade yg tye kat mak aku, buat kenduri nape x ajak
dOrang sume ingt aku yg kawen
ahhh sudah! (kekekeke) :P
aku punya majlis lmbt lg hjung thun ni, insyaAllah (tetibe *_^)

kalau dah namanya MANUSIA kan2
die x kire kO ade pangkat ke jawatan bagus ke 
kalau dah xde hati dan perasaan mmg pk hal sndri jek
cmnilah gayanye :)
renungan utk bersama (nsht utk dri sndri jugak ni)
 sekian~~~

apakatahati : haihhhh laaaa manusia~

4 :::pengOmel bertuah::::

Aty Fared said...

hidup berjiran ni meamng banyak kene bersabar dan toleransi..tak ley pentingkan diri sendiri...:)

ninnah shafawati said...

betol tu kak...tp ade jugak org yg mcm ni.tu yg xphm,heheh~

Unknown said...

ada gak org camtu erh...hmmm manusia..

ninnah shafawati said...

ade kak maz....x tipu huhuh~

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...