CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Graduation tickers
LilySlim Weight loss tickers

Sunday 5 February 2012

::: MaNuaL @ AutOmaTik :::

kOrang ade x bace bite @ tgk tenet 
pasal makcik rempuh kedai superbike???
ade?ngeri siOt~!

aku ade tgk rakaman CCTV dr [Oh, Tidak!]
mmg seram jek kan.
xpasal2 kene tanggung rugi setengah juta

pe yg aku byk baca kalau ade kete terjunam dr bangunan ke 
kete tersalah parking ke @ kes2 cmni
kebanyakannye dr transisi autO
tgk betapa bahayanye autOmatik ni

lagi plak skrg ni dah senang nk ambk lesen
JPJ ade plak keluarkan lesen utk pemandu transisi autO saje
adOiyaiinye pOn!betapa mudahnya bebudak skrg (hesh)

n bite ni ade di bincangkan Oleh hOtfm am krew
kebanyakannye perempuan yg suka bwk autO
antara sbbnye lebih mudah, x penat, cpt, x gelabah

aku xtaOlah Org lain cemana
tp kalau aku lah kan, aku dah bese bwk manual
mmg penat+bOring (aku ngakulah tu)
lg2 plak kalau atas bukit (walaweh!)
mmg aku failed wehhh!mesti mati enjin punya kalau dah terbenti kat situ
mwahahahahaha~! (salu gaklah) =P
tp kan yg selamatnya, lebih baik trus termati enjin dr 
kete gerak ke depan ke belakng btol x?
kalau manual cmtulah kalau kita dah trlepas clutch 
@ brek mengejut, cOnfirm mati enjin punya
lepas tu gear utk manual pOn lain
gerakannya ade belakang depan kiri kanan

tp kalau autO kite letak jek gear D autOmatik jalan jek
kite sedap jek tekan minyak kan2
n gerakan gear die pOn ke belakang ke depan jek
kalau salah tOlak lain lah jadinya
hOhOhO ngeri2!

aku mmg jarang bwk autO ni
mmg dr asal lepas dpt lesen jek aku setia dgn manual
mase zamn belajO pOn kalau nk sewa kete
cOnfirm2 aku akan ambk manual :D
tp ade gak kwn aku yg pelik 'wahh larat kO bwk manual ye'
bukan masalah larat @ tidak, tp kene tgk kemampuan kite
errr betol ke tidak ayat aku ni (kekeke)

bukan cmtu em aku lebih senang 'ssh skrg sng kemudian'
hahahaha bleh x cmtu?
x kirelah autO ke manual ke kalau kite xbese xserasi dgn kete
kite mmg x boleh bwk
tetap akan jd BAHAYA

kalau kOrang di luar sane lebih prefer autO itu aku xtaOlah kan
berhati2lah selalu...bukan takat di jalan raya saje
jgnlah rase terlalu mudah @ bangga sgt bwk autO
byk jugak kelemahan yg perlu di ambk kire
pendapat aku  autO @ manual kite perlu berbaik2 dgn kete 
n serasikan dri kite dgn kete
errrrr boleh x nk bg nasihat cmtu??? (pandai jek nasihat Org!)
x2 aku ckp utk diri aku jugak
beringatlah sebelum terkena!

jgn nk tunjuk lagak di jalan raya Okeh
sila bg signal, jgn nk malas sgt
especially nk kua masuk simpang @ parking ke kan!
xkirelah ade @ x kete lain kat depan belakang kite
SIGNAL itu very impOrtant!
(nasihat 5perenggan ni khas aku tujukan kt MII...mekaseh!ngeee =P

apakatahati : kadang2 mengeluh jugak bwk manual, 
                                                 especially time jammed, krem wehh kaki huh!



0 :::pengOmel bertuah::::

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...